Using Story Mapping Technique in Teaching Reading of Narrative Text for Junior High School Students

Annisa, Imana (2020) Using Story Mapping Technique in Teaching Reading of Narrative Text for Junior High School Students. Skripsi thesis, Universitas Negeri Padang.

[img]
Preview
Text
A_04_IMANA_ANNISA_14018099_1389_2020.pdf

Download (579kB) | Preview

Abstract

Makalah ini bertujuan untuk menjelaskan kepadapembaca bagaimana caramengajar siswa SMP menggunakan teknik story mapping. Story mapping adalah salah satu teknik yang cocok untuk mengajarkan siswa dalam pemahaman membaca. Dalam membaca siswa sering mendapatkan masalah antara lain, kurangnya minat siswa dalam belajar, merasa membaca adalah hal yang tidak menyenangkan ketika didalam kelas, dan siswa mengalami kesulitan dalam memahami text. Hal tersebut bisa membuat siswa tidak punya motivasi dalam belajar. Dalam menggunakan teknik story mapping ini siswa diminta untuk menuliskan informasi sedikit demi sedikit pada story map.Story mapping ini menggunakan teks narasi. Ketika siswa membaca teks narasi, siswa juga mengindentifikasi teks tersebut menggunakan map. Jadi siswa akan membaca teks tersebut dan mengindentifikasikan isi dari teks tersebut. Contohnya didalam teks tersebut mengandung karakter, latar tempat, latar waktu, dan alur ceritanya. Pada proses membaca siswa akan mendapatkan isi dari bacaan tersebut. Menggunakan teknik ini juga membuat siswa lebih memahami text di kehidupan keseharian siswa. Teknik ini sangat cocok untuk mengatasi masalah yang dihadapi siswa ketika membaca dan teknik ini juga dapat meningkatkan perhatian dan motivasi pada siswa. This paper aims to explain how to teach junior high school students using story mapping technique. Story mapping is a technique that issui table for teaching reading comprehension to the students. Students often get problems while reading texts. Some of these problems are lack of interest in learning, students think reading is not fun, and students have difficulty in understanding text. This can make students have no motivation in learning. In using this story mapping technique students are asked to write information little by little on the story map. So students will read the text and identify the contents of the text. For example in the text contains the characters, settings, time settings, and storyline. In their adding process students will get the contents of the reading. Using this technique also make students better understand text in students' daily lives. This technique is very suitable to overcome the problems faced by students when reading text sand this technique can also increase students’ attention and motivation. Keywords: reading comprehension, teaching reading, story mapping technique

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
Divisions: Fakultas Bahasa dan Seni > Bahasa dan Sastra Inggris - S1
Depositing User: Fitri Yelli
Date Deposited: 06 Jul 2020 03:41
Last Modified: 06 Jul 2020 03:41
URI: http://repository.unp.ac.id/id/eprint/27562

Actions (login required)

View Item View Item